"Бути кращою версією себе" - маркетинг чи реальна вимога сучасності?

Ілюстрація згенерована ШІ

(Ілюстрація згенерована ШІ)

Вимога бути кращою версією себе стала нав’язливою частиною дійсності. Та чи є в цьому така велика потреба, під видом якої споживачам нав’язують свої товари продавці? Спробую розгорнути цю тему, щоб схилити читачів озирнутись та поміркувати над цим питанням у глобальному та власному сенсі.

Сучасний світ за останні 20 років зазнав просто приголомшливих змін. Зокрема й в доступі до інформації. Тепер будь хто може знайти її за власними інтересами: відпочинок, розваги, подорожі, наука, спорт, харчування. І все частіше ця інформацію йде з соцмереж, а саме власного досвіду конкретних людей. Ось гарненька дівчинка розповідає про свою останню незабутню подорож, як це класно бути тревелблогером, мати нові враження кожен день. А тут розумний хлопець ділиться своєю історією про опанування нової професії в такій сучасній сфері ІТ, яку він засвоїм завдяки такому-то курсу. Ну й незліченні лайфхаки як покращити своє життя як фізичне, так і психологічне.

Роботодавці вже давно обирають тих, хто в першу чергу здатен швидко вчитись та адаптуватись до нових вимог. Базові знання теж важливі, але й нові течії в професії мають бути опановані якісно й швидко, щоб бути конкурентоспроможним на ринку. Набір навичок який був перевагою десять років назад, сьогодні, в кращому випадку, вважається нормою, в гіршому – не має ніякої цінності. Тож весь сучасний світ штовхає до швидкого розвитку.

Я хочу зосередитись саме на продуктах для саморозвитку – книги, тренінги, майстер-класи, навчання, інструктора зі спорту, здорового харчування, психології і так далі. Пропозиції підбираються «великим братом» в залежності від запитів в мережі та соцмережах. І варто спитати у гугла «чому дитина не хоче йти в садочок» або ж лайкнути пост зі схожим запитом в соціальній мережі, як контекстна реклама одразу ж пропонує майстер класи «бути кращою мамою», випливає подібними пропозиціями на сайтах – усім чином привертає увагу користувача та змушує його здійснити покупки товару. І наче б то все вірно працює, система нагадує, що це питання для тебе важливе, що ось, будь ласка, є відповіді на різний смак.

Та більшість подібних заманливих пропозицій обіцяють швидке вирішення проблеми, і не важливо від запиту: тестувальником за 2 місяці, кращою коханкою за тиждень, свідомою мамою за 10 днів. Крім того, їх загальний посил – саме ця інформація зробить тебе кращим, розумнішим, успішнішим та щасливішим. Такий собі маленький підтекст – тобі є куди зростати та розвиватись. І ось людина вже простягає руку за квитком в нове краще життя з кращим собою. І наче все добре, прагнення бути розвиватись – корисне для людини. Питання полягає в тому, чи можна стати тестувальником за 2 місяці чи свідомою мамою за 10 днів? На мій погляд, ні. Тому що засвоєння новою професії та зміни в сталих патернах поведінки потребують більше часу. Але ж сучасний світ такий швидкий, так манить реклама нового кращого життя, а головне – швидких результатів. Саме швидкість вабить сучасну людину та схиляє її до покупки «пігулки щастя». На мій погляд, саме тут й ховається диявол. Тому що тільки в кінці подібних тренінгів вам розкажуть, що це початок і треба придбати продукт далій і далі. Людина купує книгу, а отримує надрукованою лише першу главу, решта сторінок – порожні. Так, це гарний тест чи потрібна тобі вся книга, безперечно. Та з іншої сторони, очікування були на повністю надруковану книгу, хоч і вельми наївними, варто зазначити.

Саморозвиток – запорука успіху. І сучасний світ вимагає його все більше. Та все ж таки, варто мати на увазі, що бути успішним в усіх сферах життя не під силу нікому. Ну я про людей зараз. Тому важливо віднайти своє та тримати його за хвіст. Це складно, тому що маркетинг встиг підлаштувався під сучасний світ з його швидкістю. Соціальні мережі відкрили новий ринок, який охоплює всю планету, майже, без кордонів. Продавці швидко адаптувались, а ось споживачі – на мій погляд, ні. Кількість товарів та послуг, що відверто нав’язуються видається більшою, ніж справді потрібних. Реклама стає більш агресивною, відвертаючи увагу від власних потреб, використовуючи тезу «кращої версії себе» виключно на користь продавця. То ж на мою думку, сучасній людині потрібно значно більше сил на удосконалення. Адже треба відокремити свої бажання та прагнення, від нав’язаних «великим братом».

Катерина Хумарова

Публікації у розділі "Блоги" відображають винятково точку зору автора. Позиція редакції Інтента може не збігатися з позицією автора.

Поділитися