21 червня 2018 р. 08:57

У Роздільнянському районі почали в борг ремонтувати проблемну дорогу

У Роздільнянському районі почали в борг ремонтувати проблемну дорогу

Служба автомобільних доріг 20 червня розпочала ремонт проблемної ділянки дороги Роздільна — Єреміївка (до виходу на Київську трасу) у борг.

Кошти на ремонт дороги поки не виділені, і ремонт розпочався за результатами домовленостей голови Роздільнянської РДА Наталі Бараненко зі Службою автомобільних доріг України роботи. 

Події передували декілька пікетів автомобілістів і активістів району, в черговий раз скандальна сесія Роздільнянської районної ради і , навіть, обіцянка, головои РДА подати у відставку, якщо 20 червня роботи не почнуться.

Хто хоч раз за останні п'ять років їхав із Одеси до Роздільної Київською трасою, а потім через Єреміївку і Петро-Євдокіївку, то пам’ятає ті страшенні вибоїни, через які шлях у 70 кілометрів (відстань від міста-героя до роздільнянських вулиць) здолати можна було не менш як за дві години. І то – не факт, що без втрат. Дорога, за визнанням заступника начальника з ремонту та експлуатаційного утримання автомобільних доріг Служби автомобільних доріг в Одеській області Івана Ханчевського, пошкоджена на 70%. Тобто, для розуміння: 40% — це вже причина для визнання дороги непроїзної, зі встановленням спеціального дорожнього знаку. А тут 70%. А знаку немає. Як і самої дороги. Лише напрямок.

У червні активісти і представники «АвтоЄвроСили» перекривали дорогу Т1618 двічі. І двічі влаштовували пікети біля адміністративної будівлі Роздільнянської райради та РДА. Останній пікет, безпосередньо перед скликаною на вимогу пікетувальників позачерговою сесією райради, відзначився намаганням автомобілістів завдати тілесних ушкоджень заступнику голови райради Сергію Крилову (через заяву про незаконність зборів) та його погрозами звернутися до суду через конфлікт. Голова райради Фелікс Сігал до людей не вийшов, а Наталя Бараненко пообіцяла сприяти скликанню позачергової сесії і запрошенню на неї представника Служби автомобільних доріг.

Сесія райради відбулася, на неї прийшли близько п’ятдесяти автомобілістів району і 31 депутат райради, що є чи не рекордом відвідування. Також на сесії були присутні депутати обласної ради Ігор Іоганов, Віктор Бакланов та заступник начальника Служби автомобільних доріг в Одеській області Іван Ханчевський. 

Промову Івана Ханчевского весь час перебивали гострими і часто саркастичними запитаннями, про гроші, «яких немає просто чи немає вже?». На жаль, автомобілісти не почули від посадовця ніякої конкретики і конструктивних варіантів виходу із ситуації по бездоріжжю у Роздільнянському районі. Депутати районної ради майже не брали участі у розмові. Лишень після того, як присутня на сесії голова РДА розповіла, що силами сільрад зібрано 189 тисяч гривень на проект капітального ремонту Т1618, і що депутати мали би теж докласти зусиль до виділення коштів з районного бюджету, виступив Геннадій Келлер («Аграрна партія»). Він запропонував віднайти можливості і , можливо, за рахунок інших сфер, виділити кошти на ремонт дороги. Підтримка залу була слабкою. Ніяких конкретних пропозицій не пролунало і з боку Фелікса Сігала, який спромігся лише запропонувати чергове звернення до Кабміну та Верховної ради про допомогу у ремонті доріг.

Брали слово депутати облради від Роздільнянського району Ігор Іоганов («Довіряй ділам») та Віктор Бакланов («Опозиційний блок»). Ігор Іоганов сказав, що 90% фонду обласного бюджету направлено на ремонт дороги «Одеса-Рені», тому на роздільнянські дороги грошей не лишається. Щодо депутатського фонду, то він у минулому році віддав 90% на ремонт доріг. Підтримав його і Віктор Бакланов, підкресливши, що депутатський фонд у нього менший на два мільйони від того, що має щорічно Ігор Іоганов, тому і допомога буде мізерною.

Після того, як автомобілісти заявили, що перекриють дорогу 1 липня у разі бездіяльності влади, і почали вимагати конкретних термінів і початку дій, Наталя Бараненко пообіцяла, що бодай у борг, але ремонт найбільш проблемних ділянок почнуть не пізніше 20 червня. На запитання «А якщо не почнуть, то що?», відповіла: «Тоді я подам у відставку». І тільки після обіцянки голови РДА автомобілісти покинули зал засідань.

Слід зазначити, що очільники райради — ні Фелікс Сігал, ні Сергій Крилов ніяких обіцянок давати не збирались.

Тож 20 червня ремонтні роботи таки розпочались. Підрядна організація ТОВ «Меркурій-І», яка здійснює експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення, розпочала дрібний ямковий ремонт в борг. 

За словами Івана Ханчевського, потрібно не менше шести мільйонів для початку якісного, а не поверхневого ремонту. Поки що прогнози щодо коштів досить примарні: на сесії Одеської обласної ради 12 червня прийнято рішення щодо виділення 1 мільйон гривень на ремонт цієї ділянки, та за попередньою домовленістю керівництво Служби автомобільних доріг в Одеської області, після перерозподілу власних коштів, додатково планує залучити один мільйон гривень. Два не шість, зробити вдасться небагато, навіть за сприятливих умов. 

В той же час, Роздільнянська районна рада за минулий і поточний роки не виділила на ремонт доріг жодної копійки, — стверджує Наталя Бараненко. Нещодавно відремонтована дорога Кучурган — Лиманське і запланована до ремонту Милолюбівка — Степанівка, то все з державного та обласного бюджету.
 

Поділитися