08 квітня 2024 р. 17:37

Одещина третя в Україні за кількістю громад з високим рівнем фінансової спроможності

Фотоколаж: Інформаційний портал Сумської міської ради

(Фотоколаж: Інформаційний портал Сумської міської ради)

Одеська область за підсумками 2023 року посіла третє місце в Україні за кількістю громад, рівень фінансової спроможності яких експерти оцінили як високий. 

Про це повідомляє портал Децентралізація.

 Загалом експерти оцінили високим рівень фінансової спроможності у 44 громадах в Одеській області. На першому місці Київська область – 54, на другому Дніпропетровська – 48.

При цьому у відсотковому показнику Одещина шоста - 48,4% громад визнані високоспроможними фінансово. Рівень фінансової спроможності ще 27,5% відсотків громад Одещини експерти оцінили як оптимальний - 24 громади. В 14,3% рівень фінансової спроможності задовільний і в 9,9% тобто в дев'яти громадах він низький. 

Громад з критичним рівнем фінансової спроможності на Одещині не має.

Загалом же в Україні 182 територіальних громад (або 12,7% від загальної кількості) мають критичний рівень спроможності, 247 (17,2%) – низький. Тобто, 429 громад (29,8%) належать до найнижчих категорій спроможності.

Натомість до високого рівня спроможності віднесено 495 територіальних громад (34,4%), до оптимального – 314 (21,8%). 

Відповідно до проведеного оцінювання, із 495 громад, що належать до високого рівня спроможності 198 (або 40%) мають статус міських, 125 (25,3%) – селищні громади, 172 (34,7%) – сільські громади. У міру зниження рівня спроможності (від високого до критичного) частка територіальних громад міського типу зменшується, водночас кількість селищних та сільських громад зростає. Серед 182 громад, які віднесено до критичного рівня лише 23 (12,6%) міські громади, 62 (34,1%) – селищні, 97 (53,3%) – сільські громади.

Оцінювання фінансової спроможності територіальних громад проведено за результатами звітних показників 2023 року у розрізі 11 показників, а саме:

  • Доходи загального фонду з розрахунку на 1 мешканця;
  • Видатки загального фонду з розрахунку на 1 мешканця;
  • Видатки на утримання апарату управління з розрахунку на 1 мешканця;
  • Капітальні видатки з розрахунку на 1 мешканця;
  • Рівень дотаційності бюджетів;
  • Співвідношення видатків на утримання апарату управління із фінансовими ресурсами громади;
  • Питома вага заробітної плати у видатках загального фонду бюджету громади;
  • Питома вага капітальних видатків у загальному обсязі видатків;Видатки на культуру та фізичну культуру і спорт з розрахунку 1 мешканця;
  • Питома вага трансфертів у дохідній частині бюджету;
  • Питома вага місцевих податків і зборів у дохідній частині загального фонду бюджету.

Кирило Бойко

Поділитися